Błędy „Cyberpunk 2077”: wydawca gry przeprasza, oferując zwrot pieniędzy w niektórych przypadkach

Znużona graczka odkrywa grafikę „Cyberpunk 2077” na swojej konsoli z 2013 roku (alegoria).

Regularne aktualizacje co najmniej do lutego w celu naprawienia błędów i polepszenia wrażeń z gry, a w niektórych przypadkach zwrot kosztów dla zawiedzionych graczy: to obietnica zawarta w oświadczeniu prasowym wydanym w poniedziałek, 14 grudnia przez polskie studio CD Projekt Red, odnoszącym się do Cyberpunk 2077, jednej z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku.

Takie deklaracje mają miejsce zaledwie cztery dni po premierze gry 10 grudnia. Jednak od tego momentu pojawiło się wiele krytycznych postów opublikowanych przez graczy, który zetknęli się z grą pełną błędów technicznych.

Ogromne problemy na PS4 i Xbox One

Zapowiedziany w 2012 roku Cyberpunk 2077 został ostatecznie wydany 10 grudnia na PC, Stadii oraz na najnowszych konsolach: PlayStation 5 i Xbox Series X | S, PlayStation 4 Pro oraz Xbox One S i X (modelach z 2017 roku). Jednak gra jest także dostępna – co stanowi źródło problemu - na PlayStation 4 i Xbox One, konsolach wydanych w 2013 roku.

I choć krytycy i gracze zgodzą się, że gra nie jest wolna od wad to działa ona doskonale na dobrych komputerach i całkiem przyzwoicie na najnowszych konsolach, nie można tego jednak powiedzieć o starszych modelach konsol, takich jak PlayStation 4 i Xbox One.

Na siedmioletnich konsolach normalnie zaludnione ulice w grze są prawie puste, podczas gdy gra zawiesza się i jest zawiera liczne błędy wyświetlania. W ostatnich dniach, na portalach społecznościowych odczucia graczy oscylowały między rozczarowaniem a kpiną, ponieważ te wersje gry nie spełniają obietnic składanych przez studio.

Do tego stopnia, że ​​wyspecjalizowana witryna Jeuxvideo.com, jeden z nielicznych francuskich portali testujących różne wersje gry, przyznała wersji Cyberpunk 2077  na PC entuzjastyczne 17/20, „przyzwoitą” ocenę 11/20  dla wersji na PS4 Pro i Xbox One X (kompatybilnymi z PS5 i Xbox Series X | S). Wersje PS4 i Xbox One zostały oceniane na 7/20  jako „te, których należy unikać za wszelką cenę”.

W rankingu gier portalu Metacritic użytkownicy przyznali wersji PC średnią ocenę 6,2 na 10, podczas gdy ocena wersji na Xbox spadła do 3,7 a przypadku wersji na PlayStation nawet do 2,8.

Obietnice regularnych aktualizacji

Taka krytyka i rozczarowanie pojawiło się, kiedy Cyberpunk 2077 stał się obiektem wielkiej kampanii ze strony studia CD Projekt Red, które musiało zresztą dwukrotnie odkładać premierę gry z powodu niemożliwych do uniknięcia opóźnień ze strony deweloperów, poddanych intensywnej pracy nad grą wymagającą niezwykłego wysiłku twórczego.

Wszystkie te czynniki wywołały efekt „zimnego prysznica” dla niektórych graczy oczekujących na pojawienie się tej wyjątkowej gry. W rezultacie, wartość rynkowa CD Projekt Red, która 4 grudnia była nadal najwyższa w Europie pośród studiów wideo, spadła od tego czasu o 43%, osiągając 14 grudnia najniższy poziom od marca.

„Przepraszamy, że nie zaprezentowaliśmy gry na podstawowych modelach konsol poprzedniej generacji przed jej wydaniem, co pozwoliłoby Wam na podjęcie bardziej świadomej decyzji przed jej zakupem” - napisali twórcy w swoim oświadczeniu.

Decyzja ta nie jest dziełem przypadku. Na dziewięć dni przed premierą prasa mogła przetestować wersję Cyberpunk 2077 na PC (nawet jeśli wiązało się to z wypożyczeniem przez studio wystarczająco mocnego komputera), CD Projekt Red nie chciał jednak wysyłać wersji dedykowanym na konsole, mimo próśb dziennikarzy.

W tym samym komunikacie prasowym studio informuje, że po pierwszej poprawce (o numerze 1.0.4) opublikowanej 12 grudnia (dwa dni po premierze gry), w nadchodzącym tygodniu należy spodziewać się drugiej. Film, opublikowany 13 grudnia po wprowadzeniu poprawki 1.0.4., ukazał jednak duże różnice w grafice na różnych modelach konsol Microsoft Xbox.

https://www.youtube.com/watch?v=ui0-H4XRprI&feature=emb_title

Kolejne ważne poprawki zostały ogłoszone na styczeń i luty. Jeśli wrażenia z gry na starszych konsolach nie były porównywalne do tych doświadczanych na PC lub nowszych konsolach, to teraz zbliżą się do siebie w większym stopniu - twierdzi polski deweloper i wydawca. Na portalach społecznościowych niektórzy gracze martwią się warunkami, w jakich opracowywane będą nowe poprawki, ponieważ studio znane jest z piekielnego tempa, które narzuca swoim pracownikom.

Obietnica zwrotu pieniędzy

CD Projekt Red zachęcił także niezadowolonych graczy do ubiegania się o zwrot pieniędzy na platformach internetowych PlayStation i Xbox bądź, jeśli zakupili ją w sklepie, u sprzedawcy. Faktycznie, na tych platformach i u większości sprzedawców można dochodzić „prawa do odstąpienia od umowy” w ciągu czternastu dni od zakupu, choć podlega ono określonym warunkom. Na oficjalnej stronie PlayStation możemy przeczytać: „Jeśli rozpocząłeś pobieranie lub przesyłanie strumieniowe zakupionej zawartości, nie będziesz w stanie otrzymać zwrotu pieniędzy, chyba że zawartość jest wadliwa."

Jeśli zwrot pieniędzy nie był możliwy na platformie bądź w sklepie, studio zaprasza swoich klientów do bezpośredniego kontaktu z nimi, przed 21 grudnia, pod adresem helpmerefund@cdprojektred.com. „Zrobimy co w naszej mocy, aby Ci pomóc”, przekonuje studio, nie precyzując, czy zwróci użytkownikowi pieniądze z własnej kieszeni. CD Projekt Red, z którym skontaktował się w tej sprawie Le Monde, nie chciał podać żadnych szczegółów. Trzy godziny po publikacji tego komunikatu prasowego akcje CD Projekt Red odbiły się o 10%.

Autor: 
Corentin Lamy, Tłum. Bogumiła Kardas

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Przepisz kod z obrazka.
1 + 12 =
Rozwiąż proszę powyższe zadanie matematyczne i wprowadź wynik.

e-magnes